Matilda Djerfs pojkvän heter Rasmus Johansson. Han är inte bara hennes livskamrat utan även affärspartner och VD för det framgångsrika klädmärket Djerf Avenue.
Paret har varit tillsammans sedan gymnasietiden och har byggt upp sitt modeimperium tillsammans. Rasmus fyller 29 år under 2025 och har en central roll i parets gemensamma företag.
Från gymnasiekärlek till affärspartners
Rasmus Johansson föddes den 26 februari 1996 och träffade Matilda under deras gymnasietid i Borås. Det som började som en tonårsromans har utvecklats till både en kärleksrelation och en framgångsrik affärsrelation. Paret startade sin gemensamma karriär med en reseblogg innan de 2019 grundade klädmärket Djerf Avenue.
Som verkställande direktör för Djerf Avenue har Rasmus ett stort ansvar för företagets framgång. Hans roll innebär att han hanterar den dagliga driften medan Matilda främst fokuserar på den kreativa sidan av verksamheten.
Ekonomi och livsstil
Enligt uppgifter från Skatteverket har Rasmus Johansson en årslön på 1 817 300 kronor. Den imponerande inkomsten har möjliggjort en lyxig livsstil för paret. De bor tillsammans i en exklusiv lägenhet på Östermalm i Stockholm, ett av huvudstadens mest eftertraktade områden.
Utöver sin Stockholmslägenhet äger paret även ett lyxhus på Grötö i Bohuslän. Fastigheten fungerar som en tillflyktsort från storstadslivet och ger dem möjlighet att koppla av i den vackra skärgårdsmiljön när tiden tillåter.
Kontroverser på arbetsplatsen
Trots framgången med Djerf Avenue har företaget hamnat i blåsväder. Anställda har vittnat om en problematisk arbetsmiljö med anklagelser om mobbing och psykisk terror på arbetsplatsen. Som VD har Rasmus hamnat i centrum för dessa kontroverser.
Rasmus har inte direkt kommenterat anklagelserna offentligt. Matilda har däremot gått ut med uttalanden där hon uttrycker att hon tar anklagelserna på allvar och att de arbetar för att förbättra företagskulturen. Hur detta påverkar parets relation och företagets framtid återstår att se.
Rasmus roll i Djerf Avenue
Som VD för Djerf Avenue har Rasmus ett övergripande ansvar för företagets drift och utveckling. Medan Matilda är det offentliga ansiktet utåt och står för den kreativa visionen, arbetar Rasmus mer bakom kulisserna med affärsutveckling och företagsledning.
Deras partnerskap visar hur de kompletterar varandra både privat och professionellt. Från den första resebloggen till ett internationellt klädmärke har de tillsammans byggt upp ett varumärke som blivit känt långt utanför Sveriges gränser. Rasmus affärssinne har varit en viktig del i att förvandla Matildas kreativa vision till en kommersiell framgång.